ỨNG DỤNG THƯƠNG MẠI ĐIỆN TỬ B2B: MỘT SỐ LƯU Ý VỚI DOANH NGHIỆP KHỞI NGHIỆP DO PHỤ NỮ LÀM CHỦ TẠI VIỆT NAM

ỨNG DỤNG THƯƠNG MẠI ĐIỆN TỬ B2B: MỘT SỐ LƯU Ý VỚI DOANH NGHIỆP KHỞI NGHIỆP DO PHỤ NỮ LÀM CHỦ TẠI VIỆT NAM

LE VAN SON
Summary: 
Business to Business E-commerce(B2B e-commerce)is one of the populare-commerce models in the world today. In Vietnam, duringthe pastyears, B2B e-commerce model has had strong development in both width and depth. Given the tremendous opportunity of applying this new business model to the rapid and sustainable development of the business, start-up businesses by women in Vietnam need to be aware of the advantages and disadvantages involved. This articlefocuses on some notices for start-up businesses by women in Vietnam using B2B e-commerce.
Keywords: 
B2B e-commerce
start-up businesses by women
application notices
Refers: 

[1] Trần Văn Hòe. (2015), Giáo trình Thương mại điện tử căn bản, NXB Đại học Kinh tế Quốc dân.

[2] Nguyễn Văn Thoan. (2010), Ký kết và thực hiện hợp đồng điện tử trong điều kiện Việt Nam hội nhập kinh tế quốc tế, Luận án tiến sĩ (LA10.0362).

[3] Turban, E.,Viehland,D., Lee,J. (2006), ElectronicCommerce:AManagement Perspective 2006, PrenticeHall.

[4] .Lê Văn Sơn. (2017), Ứng dụng thương mại điện tử tại các doanh nghiệp Việt Nam, Luận án tiến sĩ (LA62.34.05.01).

[5] Cục Thương mại điện tử và Công nghệ thông tin, Bộ Công Thương. (2013), Báo cáo Thương mại điện tử Việt Nam.

How to Cite: 
LE VAN SON, ,2018, ỨNG DỤNG THƯƠNG MẠI ĐIỆN TỬ B2B: MỘT SỐ LƯU Ý VỚI DOANH NGHIỆP KHỞI NGHIỆP DO PHỤ NỮ LÀM CHỦ TẠI VIỆT NAM, WOMEN'S SCIENCE JOURNAL, 65-72, 2, (http://tapchikhoahoc.hvpnvn.edu.vn./ung-dung-thuong-mai-dien-tu-b2b-mot-so-luu-y-voi-doanh-nghiep-khoi-nghiep-do-phu-nu-lam-chu-tai-0)

Articles in Issue