THỰC TRẠNG ĐỌC CỦA SINH VIÊN KHOA CÔNG TÁC XÃ HỘI, HỌC VIỆN PHỤ NỮ VIỆT NAM

THỰC TRẠNG ĐỌC CỦA SINH VIÊN KHOA CÔNG TÁC XÃ HỘI, HỌC VIỆN PHỤ NỮ VIỆT NAM

NGUYEN PHUONG ANH
PHAM THI NGOC HA
Summary: 
Reading is very important to university students, including Social Work students of the Vietnam Women’s Academy. This article summarises the findings of a study named “Reading habits of university students, case study of Social Work students of the Vietnam Women’s Academy”. 120 students from the faculty of Social Work were selected randomly using multistage random sampling technique. This study investigates reading habits among Social Work students such as reading frequency, average time for reading per day, when to read, types of reading materials, reading places and reading resources. It is noted that 41,7% of students read every day and around two third read for more than thirty minutes a day. The majority (65%) read in the evenings. The most of respondents choose house/dormitory as popular reading place. The results also state that the percentage of respondents reading e-materials is 2,5 times higher than those who read printed materials and their reading resources are from the internet. Base on the findings, the authors propose some solutions to encourage students to read more regularly.
Keywords: 
Reading
university students
reading habits of university students
Refers: 

[1] Chính phủ (2017). Quyết định số 320/QĐ-TTg “phê duyệt Đề án phát triển văn hóa đọc trong cộng đồng đến năm 2020, định hướng 2030” ngày 15/3/2017.

[2] Quốc Hội (2011). Luật lưu trữ số 01/2011/QH13 ngày 11/11/2011

[3] Bùi Thế Cường (2007). Các lí thuyết về hành động xã hội. Tạp chí Khoa học xã hội 2017.

[4] Nguyễn Quang Ý (2010). Đại từ điển tiếng Việt. Hà Nội: Nxb Đại học Quốc gia Hồ Chí Minh.

[5] Nguyễn Thị Thanh Thủy & Vũ Thị Thu Hiền (2017). Thực trạng và giải pháp phát triển văn hóa đọc của sinh viên trường Đại học Công nghiệp Hà Nội. Tạp chí Khoa học công nghệ số 38, 2017

[6] Trương Huyền Anh (2017). Quản lí văn hóa đọc của sinh viên trường đại học Thể dục thể thao Bắc Ninh. Luận văn Thạc sĩ chuyên ngành Quản lí văn hóa trường Đại học Sư phạm Nghệ thuật trung ương.

[7] Chou. (2011). Understanding on-screen reading behaviors in academic contexts: a case study of five graduate English-as-a-second-language students. Computer Assisted Language Learning, Vol.25, No.5.

[8] Diep Tu Khoi (2016). A survey into reading habits among vietnamese university. Retrieved October 28, 2017 from www.academica.edu.

[9] Irvin, J.L. (1998). Reading and middle school students: Strategies to enhance literacy. Needham heights, MA: Allyn Bacon.

[10] Karim, N. S. A., & Hasan, A. (2007). Reading habits and attitude in the digital age: Analysis of gender and academic program differences in Malaysia. The Electronic Library, Vol.25, No.3.

[11] Krashen, S. (2004). The power of reading: insights from the research (2nd Ed.), NH, Heinemann. Portsmouth,

[12] Kim, J. Y., & Anderson, T. (2011). Reading across the curriculum: A framework for improving the reading abilities and habits of college students. Journal of College Literacy & Learning, No.37.

[13] Nur Ajmin Rosli, Nurul Fabhilah Razali, Zurin Umaira Ahmad Zamil. (2017). The determination of reading habits among students. Internation Jounal of Academic Research of Business and Social Sciences, Vol.7, No.12

[14] Sappington, J., Kinsey, K., & Munsayac, K. (2002). Two studies of reading compliance among college students. Teaching of Psychology, Vol.29, No.4.

[15] Wagner, S. (2002). The reading habits of teams. Journal of Reading Today, No. 46

How to Cite: 
NGUYEN PHUONG ANH, PHAM THI NGOC HA, ,2021, THỰC TRẠNG ĐỌC CỦA SINH VIÊN KHOA CÔNG TÁC XÃ HỘI, HỌC VIỆN PHỤ NỮ VIỆT NAM, WOMEN'S SCIENCE JOURNAL, 69-78, 13, (http://tapchikhoahoc.hvpnvn.edu.vn./thuc-trang-doc-cua-sinh-vien-khoa-cong-tac-xa-hoi-hoc-vien-phu-nu-viet-nam-0)

Articles in Issue