KHẢ NĂNG THÍCH ỨNG NGHỀ NGHIỆP CỦA SINH VIÊN NGÀNH QUẢN TRỊ KINH DOANH TRÊN ĐỊA BÀN HÀ NỘI

KHẢ NĂNG THÍCH ỨNG NGHỀ NGHIỆP CỦA SINH VIÊN NGÀNH QUẢN TRỊ KINH DOANH TRÊN ĐỊA BÀN HÀ NỘI

LUU THI BINH NGOC
TRAN THI MY DUYEN
HA THUY TRANG
LAI XUAN THUY
Summary: 
In the era of Industrial Revolution 4.0, the international integration and career adaptability are increasingly of concern by researchers and managers. This topic is an issue that attracts much attention from students, schools and businesses, particularly, students from the majority of Business Administration, which is considered as a specific major related to management and decision making currently is trained in nearly 100 national higher education institutions. The students need to improve the career adaptability to quickly catch up with the development trend of the times. The article presents the research results on the career adaptability of Business Administration students at universities in Hanoi based on the survey data of 200 third and fourth year students and according to International CAAS survey form (International CAAS). The research results show that the career adaptability of the surveyed students is evaluated from the average to quite a good level (3.41/5). The highest factor is Confidence (3.53/5), followed by the Interest (3.43/5), Control (3.40/5) and the lowest factor is Curiosity and Discovery (3.34/5). The research results also show the high relevance of the International CAAS scale during the term of surveying Business Administration students in Hanoi, Vietnam.
Keywords: 
career adaptability
concern
curiosity and discovery
confidence
control.
Refers: 

[1] Hair, J., Black, W., Babin, B., Anderson, R., & Tatham, R. (2006). Multivariate Data Analysis (6th ed.). Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall.

[2] Pouyaud, J., Vignoli, E., Dosnon, O., & Lallemand, N. (2012). Career adapt - abilities scale - France form: Psychometric properties and relationships to anxiety and motivation. Journal of Vocational Behavior, Vol. 80, 692-697.

[3] Savickas, M. L (1997). Career Adaptability: An Integrative Construct for Life - Span, Life - Space Theory. The career development quarterly (45).

[4] Savickas, M. L., Porfeli, E. J (2012). The Career Adapt-Abilities Scale: Construction, Reliability, and Measurement Equivalence Across 13 Countries. Journal of Vocational Behavior, Vol. 80, 661-673.

[5] Lại Xuân Thủy & Nguyễn Hồng Giang (2014). Nghiên cứu khả năng thích ứng nghề của sinh viên tốt nghiệp đại học và làm việc trong các công ty Nhật Bản tại Thừa Thiên Huế. Tạp chí Đông Bắc Á, Số 2, 2014, 42-48.

[6] Trần Quang Tiến, Lê Hồng Việt, Lê Thị Tường Vân, Trương Thuý Hằng (2020). Khả năng thích ứng nghề nghiệp của lao động nữ trước yêu cầu của cuộc cách mạng công nghệ lần thứ tư. Hà Nội: Nxb Dân Trí.

[7] Lê Anh Tuấn (2018). Nghiên cứu khả năng thích ứng nghề nghiệp của sinh viên ngành Kế toán Trường Đại học Duy Tân. Đại học Duy Tân.

How to Cite: 
LUU THI BINH NGOC, TRAN THI MY DUYEN, HA THUY TRANG, LAI XUAN THUY, ,2021, KHẢ NĂNG THÍCH ỨNG NGHỀ NGHIỆP CỦA SINH VIÊN NGÀNH QUẢN TRỊ KINH DOANH TRÊN ĐỊA BÀN HÀ NỘI, WOMEN'S SCIENCE JOURNAL, 47-56, 14, (http://tapchikhoahoc.hvpnvn.edu.vn./kha-nang-thich-ung-nghe-nghiep-cua-sinh-vien-nganh-quan-tri-kinh-doanh-tren-dia-ban-ha-noi-0)

Articles in Issue